NEMO Science Museum pakt gezonde uitdaging aan.

Geen blikje cola, krentenbol en Twix meer in de lunchpakketten voor kinderen als ze een bezoekje brengen aan NEMO. Mooi voornemen! Maar hoe bedenk je gezonde en lekkere alternatieven, zonder dat de winstmarge er onder lijdt? “Dit is een spannende en interessante uitdaging die helemaal past bij de missie van NEMO”.

Gezonde producten zijn vaak duurder, minder houdbaar en klanten vragen er niet naar. Toch zijn er ondernemers die succesvol zijn. NEMO laat zien dat het werkt.

Dit is een spannende en interessante uitdaging die helemaal past bij de missie van NEMO. Uiteindelijk moet je beseffen dat je de wereld beter maakt als je slimme en verstandige keuzes maakt. Daar spelen wij als ondernemers een cruciale rol in.”

(Michiel Buchel, directeur NEMO Science Museum, tijdens de Inspiratiedag Gezond Gewicht, november 2017)

NEMO heeft de afgelopen jaren de horeca al sterk veranderd. Voorheen werden er vooral ongezonde snacks verkocht. Nu is er een prachtig buffet met gezonde, verse en mooie producten die op een goede manier zijn gepresenteerd. Door frisdrank niet op ooghoogte van kinderen te plaatsen en het standaard lunchmenu voor scholieren gezonder te maken stimuleert NEMO  hun bezoekers een gezondere keuze te maken. Daarmee bewijzen ze dat een leuk dagje uit ook zonder frituur kan.

Ondernemers voor een Gezond Amsterdam

Ondernemers voor een Gezond Amsterdam is een netwerk van ondernemers die actie willen ondernemen om samen met de gemeente en kennisinstellingen de voedselomgeving – van met name kinderen – gezonder te maken. Het netwerk is er voor alle ondernemers, klein en groot, die invloed hebben op de Amsterdamse voedselomgeving. Tools en tips helpen je  met concrete actie bij te dragen aan een gezonder aanbod en gezonder aankoopgedrag. Samen met het netwerk bepaal je welke acties binnen jouw bedrijf of organisatie het grootste verschil kunnen maken.

Meer weten? Kijk op www.ondernemersvooreengezondamsterdam.nl.