Simone, hoe is het idee van Thull’s ontstaan?
“Jarenlang heb ik een carrière in de horeca gehad. Ik dacht dat dat voldoende was om mijn honger naar met eten bezig te zijn te stillen. Eigenlijk wilde ik steeds meer met eten doen. In mijn enorme kookboeken verzameling stuitte ik op inmaken en conserverings- en fermentatietechnieken. Na een tijdje had ik een enorme kast thuis staan met allemaal potten met lekkere dingen erin. Toen ontstond het idee om een merk te ontwikkelen rondom inmaken en fermenteren. Ik begon een winkel, een plek waar ik direct mijn producten kan verkopen: Thull’s. Die winkel bestaat inmiddels 4,5 jaar. Meestal werken we met z’n drieën, als het heel druk is huur ik extra handjes in.”
Wat maak je precies?
“Heel veel, zes soorten pickles met onder andere venkel en rode biet. Vijf soorten gefermenteerde frisdranken, drie soorten kombucha en twee soorten waterkefir. In de vitrines staan emmers gefermenteerde zuurkool, kimchi, rode kool met zeewier en ook nog chili-jam. Twee derde van wat in de winkel staat maken we hier. De winkel is op donderdag, vrijdag en zaterdag geopend. De rest van de week zijn we aan het produceren.”